Sulkavan Alko uudistuu maaliskuussa

Sulkavan Alkon myymälä remontoidaan ja myymälä saa uuden raikkaan ilmeen. Myymälä on avoinna ennen remonttia 1.3. saakka ja avataan jälleen 13.3. Alkon trendikatsaus listaa tämän vuoden juomatrendit, joita ovat muun muassa alkoholittomat, makeus sekä vaihtoehtoiset juomapakkaukset. Nämä näkyvät myös Sulkavalla. 

Sulkavan Alko remontoidaan maaliskuussa. Myymälä on avoinna vielä lauantaihin 1. maaliskuuta klo 16 saakka ja avataan uudistettuna torstaina 13. maaliskuuta klo 11.30. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat lähimmät Alkot muun muassa Savonlinnassa, Juvalla ja Puumalassa. Myymälöiden sijainti- ja aukioloaikatiedot löytyvät Alkon verkkosivuilta.

”Satsaamme valikoimaan ja palveluun myös uudistuvassa myymälässä. Tuomme jatkossakin hyllyille reilusti uutuuksia, sesongin herkkuja ja asiakkaidemme toivomia juomia. Me Alkossa olemme koko kansan sommelier – juomien asiantuntija. Meiltä saa asiantuntevan palvelun ja parhaat juomavinkit tai suositukset erilaisten ruokien makupareiksi, yksin ei tarvitse ihmetellä”, kertoo myymälän palvelupäällikkö Riku Hämäläinen.

”Myymälä uudistetaan kierrätyskalusteilla. Saamme hyväkuntoiset ja hyvin pidetyt Alkon uuden ilmeen mukaiset kalusteet vuodenvaihteessa suljetusta Helsingin Otaniemen myymälästä. Kierrätys kunniaan!”

Valikoima on Sulkavalla viinipainotteinen

Sulkavan myymälän valikoimassa korostuvat erityisesti viinit. Valikoimassa on noin 60 punaviiniä, 60 valkoviiniä, reilut 10 roseeviiniä ja 30 kuohuviiniä. Panimotuotteita on noin 50, väkeviä 100 ja alkoholittomia juomia 10.

”Puna- ja valkoviineissä Chile pitää yhä pintansa suomalaisten suosituimpana viinimaana, myös meillä Sulkavalla. Keveiden roseeviinien suosio ei näytä laantumisen merkkejä. Kuohuviineissä asiakkaita kiinnostavat uudet kuohuviinimaat perinteisten Italian, Espanjan ja Ranskan lisäksi. Uniikit makuelämykset kiehtovat, ja esimerkiksi nousevat viinimaat sekä harvinaiset rypälelajikkeet puhuttelevat”, Hämäläinen sanoo.

Vuoden 2025 juomatrendeissä korostuvat elämykset, makeus ja ympäristö

Alkon trendikatsauksen kahdeksan vuoden 2025 trendiä kertovat muun muassa elämyksien metsästämisestä, uudenlaisista pakkausmuodoista sekä makeiden juomien noususta.

”Makeuden trendi näkyy niin long drinkien suosiossa kuin siinä, että viineissä pitkään jatkunut rutikuivan tyylin valta-asema on järkkymässä. Myös eksoottiset maut ovat pinnalla ja lasin sisältö saa olla värikäs ja näyttävä.”

Myös hintatietoisuus, oma hyvinvointi sekä ympäristöystävällisyys ohjaavat yhä enemmän kuluttajien valintoja.

”Asiakkaat tekevät yhä ympäristöystävällisempiä ostopäätöksiä. Lasipulloissa myydyistä viineistä reilusti yli puolet, 57 prosenttia, myytiin viime vuonna kevyessä lasipullossa. Kevyt lasipullo suojaa viiniä yhtä hyvin kuin raskas, mutta sen hiilijalanjälki on huomattavasti pienempi. Tuotteille, joita ei varastoida pitkään, sopivat lasin lisäksi myös muut pakkausmateriaalit, kuten muovi tai kartonki.”

”Meillä on Sulkavalla tarjolla laadukkaita juomia eri hintaluokissa ja erityyppisissä pakkauksissa niin materiaalin kuin pakkauskoon osalta. Kartonkipakkauskin uskalletaan nostaa juhlapöytään. Juomanhan voi aina kaataa myös karahviin, joka korostaa juhlavuutta ja tekee hyvää myös juomalle.”

 

Lisätietoja

Alkon mediapuhelin, 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi