
Palvelut yrityksille - usein kysytyt kysymykset
Täältä löydät vastaukset yleisimpiin yrityspalveluitamme koskeviin kysymyksiin. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos et löydä vastausta kysymykseesi.
Rekisteröityminen verkkokauppaan
- Kuinka voin rekisteröidä yritykseni verkkokauppaan?
- Miksi rekisteröitymiseen tarvitaan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset?
- Edustamani yritys tai yhteisö ei ole kaupparekisterissä, kuinka voin rekisteröityä?
- Kuinka saan lisättyä tilillemme käyttäjiä?
Verkkokaupasta tilaaminen ja toimitukset
- Näkeekö yritystilin pääkäyttäjä muiden käyttäjien tekemiä tilauksia?
- Onko verkkokaupasta mahdollista tilata laskulle ja noutaa tilaus myymälästä vielä samana päivänä?
- Kuinka saan verkkokaupasta kuitin kirjanpitoa varten?
- Voiko joku muu vastaanottaa tilaukseni?
- Mihin voin ilmoittaa lisätietoja tilaukseeni liittyen?
- Mitkä Alkon verkkokaupan tuotteet myydään lahjapakkauksessa?
Laskutus
- Onko verkkokaupassa laskutuslisä?
- Näkyykö verkkokaupan laskulla tilatut tuotteet?
- Laskussani on väärä vastaanottaja. Miten voin muuttaa tiedon jälkikäteen?
- Toimiiko verkkokaupassa verkkolasku?
Anniskelu
Kuinka voin rekisteröidä yritykseni verkkokaupan asiakkaaksi?
Yritystilin luomiseen tarvitaan:
- Yrityksen Y-tunnus. Syötä edustamasi yrityksen Y-tunnus muodossa 1234567-8
- Vähintään 18 vuoden ikä.
Luo yritystili sivuston oikeasta yläkulmasta.
Tarvitsetko apua tilin luomisessa? Tavoitat asiakaspalvelun ma–pe klo 9–21 ja la klo 9–18 chatin kautta, numerosta 020 692 772 (ppm/pvm) tai sähköpostitse: asiakaspalvelu@alko.fi
Huom. jos edustamasi yritys tai yhteisö ei ole kaupparekisterissä, katso ohjeemme yritystilin avaamiseen.
Takaisin ylös.
Miksi tilaamiseen tarvitaan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset?
Jokaisen verkkokaupan käyttäjän tulee ennen ensimmäistä tilaustaan tunnistautua kertaluonteisesti henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla. Tunnistautumisen yhteydessä tarkistamme lain edellyttämällä tavalla jokaisen käyttäjän iän ja henkilöllisyyden. Toimintatapa koskee tasapuolisesti kaikkia verkkokaupassamme asioivia asiakkaita.
Takaisin ylös.
Edustamani yritys tai yhteisö ei ole Suomen Asiakastiedon rekisteristä, kuinka voin luoda tilin?
Jos edustamasi yrityksen tietoja ei löydy Asiakastiedon rekisteristä, avaamme yritystilin puolestanne. Katso ohjeemme yritystilin avaamiseen.
Takaisin ylös.
Kuinka saan lisättyä tilillemme käyttäjiä?
Henkilöstä, joka luo yritystilin verkkokauppaan, tulee automaattisesti tilin pääkäyttäjä. Pääkäyttäjä voi kutsua muita käyttäjiä ja hallinnoida heidän oikeuksiaan.
Näin kutsut tilille lisää käyttäjiä:
- Kirjaudu tilillesi sisään, klikkaa ylälaidasta nimeäsi ja siirry Omat tiedot -osioon.
- Valitse käyttäjät -välilehti
- Paina Kutsu käyttäjä -painiketta
- Täydennä käyttäjän tiedot (sähköpostiosoite ja käyttäjän rooli) ja tallenna. Huom. Uuden käyttäjän sähköpostiosoite ei saa olla käytössä toisella tilillä.
Verkkokaupasta tilaaminen ja toimitukset
Näkeekö yritystilin pääkäyttäjä muiden käyttäjien tekemiä tilauksia?
Yritystilin pääkäyttäjä näkee kaikki yritystilin tilaukset. Peruskäyttäjä näkee vain omat tilauksensa. .
Takaisin ylös.
Onko verkkokaupasta mahdollista tilata laskulle ja noutaa tilaus myymälästä vielä samana päivänä?
Verkkokauppaan tilin luonut yritysasiakas voi halutessaan maksaa verkkokauppaostoksensa laskulla, mutta tilausta ei ole mahdollista noutaa myymälästä samana päivänä. Toimitamme tilaukset nopeimmillaan kahdessa arkipäivässä suoraan yritysosoitteeseen tai vaikkapa suoraan juhlapaikalle. Tilauksen voi toki halutessaan noutaa myös myymälästä. Lisämaksusta (9€) on verkkokaupasta mahdollista tilata tuotteita myymälään nopeimmillaan 2 -3 arkipäivässä. Lue lisää verkkokaupan toimitusajoista.
Takaisin ylös.
Kuinka saan verkkokaupasta kuitin kirjanpitoa varten?
Tilauksestasi saatu tilausvahvistus on kirjanpitoon käyvä kuitti.
Takaisin ylös.
Voiko joku muu vastaanottaa tilaukseni?
Kun tilaus toimitetaan yritysosoitteeseen, tulee tilauksen vastaanottajalla olla esittää aina tilausvahvistus, sekä henkilöllisyystodistus. Tilauksen voi vastaanottaa siis kolmas osapuoli, jos olet välittänyt hänelle tilausvahvistuksen ja hänellä on oma henkilöllisyystodistus mukanaan.
Takaisin ylös.
Mihin voin ilmoittaa lisätietoja tilaukseeni liittyen?
Mikäli haluat ilmoittaa lisätietoja tilaukseesi liittyen, lisätiedot voit lähettää osoitteeseen asiakaspalvelu@alko.fi. Kuulemme mielellämme etukäteen erityistarpeista toimitukseen liittyen, esimerkiksi jos toimituspaikkaan vaaditaan kulkulupa tai toimituspaikkaan liittyy muita erityishuomioita. Liitäthän viestiisi mukaan tilausnumeron.
Takaisin ylös.
Mitkä Alkon verkkokaupan tuotteista myydään lahjapakkauksessa?
Löydät lahjapakkauksissa myytävät tuotteet verkkokaupan tuotteet-osion pakkausvalikosta. Mikäli haluat tilata verkkokaupastamme lahjapakkaukseen pakattuja tuotteita suurempia määriä, suosittelemme varmistamaan tuotteen saatavuuden asiakaspalvelustamme.
Laskutus
Onko verkkokaupassa laskutuslisä?
Kyllä, laskutuslisä on 9,90 €.
Takaisin ylös.
Näkyykö verkkokaupan laskulla tilatut tuotteet?
Kyllä, näet laskulla tilaamasi tuotteet.
Takaisin ylös.
Laskussani on väärä vastaanottaja. Miten voin muuttaa tiedon jälkikäteen?
Lasku muodostuu automaattisesti annettujen tietojen perusteella, eikä niitä voi muuttaa jälkikäteen.
Takaisin ylös.
Toimiiko verkkokaupassa verkkolasku?
Palvelussa on myös verkkolaskumahdollisuus.
Takaisin ylös.
Anniskelu
Miten ilmoitan anniskelulupanumeron verkkokaupassa?
Yritystilin luonnissa verkkokauppaan järjestelmä hakee automaattisesti Valvirasta tiedon mahdollisesta anniskelulupanumerosta yrityksen Y-tunnuksen perusteella. Anniskelulupanumeroa ei siis tarvitse erikseen kirjata verkkokauppaan.
Takaisin ylös.