Asiantuntijatehtävät Alkossa

Alkon toimistotehtävissä työskentelee yli 100 oman alansa ammattilaista. Mielenkiintoista ja haastavaa työtä tehdään tuotteissa ja ostoissa, asiakaspalvelussa, talous- ja tietohallinnossa, verkkokaupassa ja toimitusketjussa, viestinnässä sekä henkilöstöhallinnossa. 

Valikoimat, tuotteet ja laatu

Alko tarjoaa asiakkailleen maailmanluokan valikoiman: monipuolista, laadukasta ja vastuullisesti tuotettua. Tuotepäälliköt ovat oman vastuualueidensa huippuasiantuntijoita ja kehittävät omia vastuualueitaan valikoimastrategiaa tukien. Työssä korostuu asiakaslähtöinen ja analyyttinen valikoiman kehitys, trendien haistelu, sekä yhteistyö valmistajien, tavarantoimittajien ja myymäläkentän kanssa. Alkolla on valikoimassaan yli 11 000 tuotetta yli 70 maasta ja vuosittain Alkon valikoimaan tulee tuhansia uusia tuotteita. Tuotepäälliköt vastaavat ostosuunnitelmien tekemisestä ja tuotteiden elinkaarenhallinnasta sekä osallistuvat tuotteiden valintaan osana Alkon aistinvaraisen arvioinnin tiimiä. Lue laadunvalvonnassa työskentelevän Olli Mikkosen uratarina.

Asiakaspalvelu

Alkon asiakaspalvelun moniosaajat ympäri Suomen tarjoavat henkilökohtaista, yksilöllistä ja elämyksellistä palvelua kaikissa kanavissa chatista someen. Hermokeskuksemme selvittää nopeasti vastauksen kimuranttiinkin kysymykseen ja hyödyntää tarvittaessa muiden Alkon asiantuntijoiden osaamista. Olemme tärkeässä roolissa palveluiden kehittämisessä ja jalostamme asiakaspalautteista polttoainetta liiketoiminnalle. Tässä työssä kehittyy tiedonhaun ammattilaiseksi ja yksi sen parhaista puolista onkin vaihtelevuus ja innostavat kohtaamiset asiakkaiden kanssa. Lue lisää asiakaspalvelun arjesta.

HR

Hyvinvoiva ja osaava henkilöstö on merkittävässä roolissa maailmanluokan palvelun mahdollistamisessa asiakkaillemme! HR-yksikön tärkeimpiä tehtäviä on henkilöstön innostumisen ja onnistumisen mahdollistaminen yhdessä liiketoiminnan kanssa. HR:n asiantuntijoiden päätehtäviä ovat muun muassa rekrytointi, työhyvinvoinnin ja työympäristön turvallisuuden varmistaminen, henkilöstön osaamisen kehittäminen, työsuhdepalvelut sekä osallistavan yrityskulttuurin kehittäminen. Tutustu HR Coach Susanna Stolzmannin tarinaan.

Viestintä

Yhdessä liiketoiminnan kanssa Alkon viestintä tekee todeksi strategiaa arjessa. Alko on organisaatio, jossa kaikki viestivät ja rakentavat viestintäkulttuuria. Viestinnän asiantuntijoiden päätehtäviä ovat muun muassa vastuullisuusviestintä, monikanavaiset sisällöt, strateginen viestintä, mediaviestintä, työyhteisöviestintä, markkinointiviestintä, verkkoviestintä, maineen ja brändin hallinta, viestinnän valmentaminen organisaation sisällä sekä sosiaalisen median näkyvyyden ja vuorovaikutuksen rakentaminen.